W ramach trzeciego koncertu z cyklu Fonie Lublina pora zastanowić się nad tym w jak wielu różnych nurtach rozwijała się muzyka fortepianowa po czasach Ludwiga van Beethovena. Z jednej strony, poza słynną Sonatą d-moll z op. 31 tego kompozytora wybrzmią więc dzieła Georga Gershwina i Clauda Debussy’ego, z drugiej zaś muzyka polska – twórcy odpowiedzialnego za rozwój polskiego życia muzycznego w Małopolsce na przełomie XIX i XX wieku, Władysława Żeleńskiego i jednego z pierwszych rodzimych artystów, który zafascynował się dodekafonią, Józefa Kofflera. Jego dzieło korespondujące z formą sonaty wskaże jak elementy techniki z Wiednia adaptowane były przez kompozytorów polskich, by nie tracić związku z tradycyjnymi gatunkami.
Wystąpi Piotr Sałajczyk, a słowem wiążącym koncert opatrzy Andrzej Gładysz.
KONCERT ON-LINE: 28 marca o godzinie 19:00
Organizator: Stowarzyszenie Polskich Artystów Muzyki w Oddział Lubelski
Projekt zrealizowany dzięki wsparciu Miasta Lublin
Projekt został współfinansowany z budżetu Województwa Lubelskiego
Patroni medialni: TVP Kultura, TVP 3 Lublin, Polskie Radio Lublina S.A., Radio Centrum, Kurier Lubelski, Dziennik Wschodni, Gość Niedzielny
Więcej informacji: www.fonielublina.pl/beethoven-i-co-dalej/
(źródło: KF/nadesłane)