25 milionów złotych PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. chce przeznaczyć na modernizację mostów na Lubelszczyźnie. Obiekty są strategiczne dla transportu towarów m.in do kopalni i cukrowni.
Do tej pory wykonano prace za prawie 6 mln zł na przeprawach nad rzekami Giełczew, Huczwą i Bystrzycą. Kolejne roboty obejmą m.in. most graniczny w Dorohusku i przeprawę w Rykach nad rzeką Zalesianką.
#Lubelskie:odnawiamy kolejowe mosty ważne dla transportu #TowaryNaTory m. in. do kopalni i cukrowni. W 2020 r. wykonano prace za pk.6 mln zł na przeprawach nad rzekami Giełczew (lk Lublin–Chełm),Huczwą (lk Zamość–Hrubieszów) i Bystrzycą (lk Łuków–Dęblin)??https://t.co/cLbQKLyiLs pic.twitter.com/eBevx6UFxy
— PKP PLK SA (@PKP_PLK_SA) April 19, 2021
Na trasie Lublin – Chełm, dzięki bieżącym pracom, zapewnione są podróże i obsługa ruchu towarowego m.in. przewozów do kopalni Bogdanka. Na trasie Łuków – Dęblin przebudowano most nad rzeką Bystrzycą. Obecnie przeprawa zapewnia przejazd pociągów z prędkością do 120 km/h. Odnowiony most w Werbkowicach nad Huczwą zapewnia obsługę cukrowni transportem kolejowym. Dzięki pracom towary jadą po torach na linii Zamość – Hrubieszów.
W tym roku PLK planuje przeznaczyć prawie 20 milionów złotych na remonty mostów w Lubelskiem. Wyremontowane zostaną m.in. most w Biłgoraju nad rzeką Biała Łada na odcinku Zwierzyniec – Stalowa Wola, most graniczny w Dorohusku, przeprawa w Rykach nad rzeką Zalesianką na odcinku Łuków – Radom i w Krasnymstawie nad rzeką Wojsławką na odcinku Rejowiec – Hrebenne.
ZAlew/WP
Fot. pixabay