– Mamy w tej chwili do czynienia z pikiem zainteresowania logowaniem do Internetowego Konta Pacjenta czy Profilu Zaufanego. Dzisiaj (02.04) ten ruch się zmniejszy i te systemy w kolejnych dniach będą działały bez spowolnień – powiedział w piątek szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Michał Dworczyk.
Podczas konferencji prasowej Dworczyk wyraził przekonanie, że problemy i spowolnienia, które obserwujemy w systemie Internetowego Konta Pacjenta lub Profilu Zaufanego skończą się jeszcze dzisiaj.
– Mamy w tej chwili do czynienia z pikiem zainteresowania. O ile normalnie w ciągu sekundy mamy od 5 do 10 prób zalogowania na Profilu Zaufanym, tak dzisiaj mamy tych prób około pół tysiąca – powiedział.
Zaznaczył, że osoby, które nie mogą się zalogować „klikają cały czas, bo chcą skorzystać z tej usługi i to robi takie obciążenie systemu, że on zwalnia”. Jak jednak dodał, „dzisiaj ten ruch się zmniejszy i te systemy w kolejnych dniach będą działały bez spowolnień”.
– Prosimy o to żeby korzystać z jednego z trzech kanałów: całodobowa i bezpłatna infolinia 989, e-rejestracja przez stronę pacjent.gov.pl, tudzież wiadomości SMS o treści SZCZEPIMYSIE na nr 880 333 333 – podał szef KPRM.
CZYTAJ: Michał Dworczyk: W pierwszym pełnym tygodniu po świętach osiągniemy milion szczepień tygodniowo
Zapytany o przypadki osób, które zgłosiły chęć zaszczepienia, a nie dostały skierowań, szef KPRM wskazał, żeby te osoby zgłaszały ten problem za pośrednictwem kanałów indywidualnych. – Każdy taki przypadek będzie analizowany indywidualnie. To oczywiście nie zajmie 5 minut, może chwilę potrwać, ale na pewno przeanalizujemy każdy – powiedział.
Zauważył jednocześnie, że „jeżeli jest 11 mln rekordów, które są opracowywane przez ten system, to jakieś pojedyncze przypadki mogą się zdarzyć, ale jeżeli zidentyfikujemy ten błąd, to na pewno zareagujemy i pomożemy się zarejestrować na konkretny termin”.
RL / PAP / opr. ToMa
Fot. archiwum