Polska Grupa Energetyczna przestrzega przed fałszywymi wiadomościami z wezwaniami do zapłaty za energię.
– Spółka w ostatnim czasie obserwuje nasilającą się wysyłkę fałszywych wiadomości skierowanych do swoich klientów – informuje rzecznik prasowy PGE Obrót Mariusz Majewski. Wiadomości SMS zawierają informację o rzekomej należności, która w razie nieuregulowania spowoduje wstrzymanie dostaw energii.
PGE apeluje o rozwagę. Zaleca klientom ignorowanie takich wiadomości i pod żadnym pozorem nie klikanie w aktywne linki. Spółka zapewnia, że przypadki wyłudzeń i oszustw zgłasza do organów ścigania. Ponadto fałszywe wiadomości są przez PGE na bieżąco monitorowane, a strony zawierające fałszywy link blokowane. Największy sprzedawca energii przypomina również, aby zawsze weryfikować informacje otrzymywane drogą elektroniczną.
Zarówno elektroniczne Biuro Obsługi Klienta, jak i usługa PGE eFaktura pozwalają w każdej chwili sprawdzić podstawowe dane, takie jak np. saldo czy numer konta do opłaty faktury.
ZAlew / PrzeG
Fot. pixabay.com