Myślimy o telefonicznej kampanii zachęcającej do szczepień przeciw COVID-19 i identyfikującej problemy pacjentów ze szczepieniami – poinformował minister zdrowia Adam Niedzielski.
Niedzielski był w sobotę (22.05) pytany w RMF FM o działania, które mają dążyć do zachęcania Polaków do szczepień przeciw COVID-19. W tym kontekście minister wymienił m.in. kampanię profrekwencyjną „Ostatnia prosta”, która prowadzona jest m.in. w internecie, na plakatach czy banerach. Dodał, że do szczepień zachęcają także lekarze rodzinni.
– Myślimy o takiej kampanii outboundowej, jak to się brzydko nazywa po angielsku, czyli o telefonach dzwoniących również przez Narodowy Fundusz Zdrowia ewentualnie, czy inne infolinie z nami współpracujące tak, żeby one również zachęcały pacjentów, albo identyfikowały problemy jakie oni mają z dostępnością – poinformował minister.
Jak dodał, wykonany został pilotaż w NFZ, gdzie fizyczna dostępność szczepionki w punkcie blisko miejsca zamieszkania ma szczególną wartość dla osób starszych” – Razem z panem ministrem Dworczykiem organizujemy takie specjalne rozwiązania, żeby te szczepienia w domu były stosowane na większą skalę – mówił.
Niedzielski był także pytany, czy prawdą jest, że rząd chce wprowadzić zachęty dla samorządów, gdzie zaszczepiono najwięcej pacjentów: – My rzeczywiście zbliżamy się do takiego punktu przesilenia, punktu, w którym wszyscy chętni, ci najbardziej skłonni zostaną zaszczepieni i to szczepienie będzie czekało na pacjenta, a nie – jak w tej chwili – pacjent na szczepienie – odpowiedział i dodał, że na tę chwilę rząd nie rozważa zachęt finansowych.
W Polsce wykonano dotąd 17 254 902 szczepienia przeciw COVID-19. W pełni zaszczepionych jest 5 222 430 osób.
RL/ PAP (opr. DySzcz)
Fot. archiwum