W ramach kampanii profrekwencyjnej do szczepień przeciwko COVID-19 zachęcać będą młodych ludzi influencerzy i youtuberzy – zapowiedział w środę (19.05) pełnomocnik rządu ds. narodowego programu i szef KPRM Michał Dworczyk.
W środę na Stadionie Narodowym w Warszawie odbyła się konferencja prasowa szefa kancelarii premiera Michała Dworczyka, w czasie której podsumowywano działalność szpitalu tymczasowego zlokalizowanego w tym miejscu.
Dworczyk pytany był przez dziennikarzy m.in. o to, czy rząd ma plan na zachęcenie do szczepień przeciwko COVID-19 wśród młodych osób. – W ostatni piątek na Stadionie Narodowym rozpoczynaliśmy kolejną kampanię profrekwencyjną pod hasłem „ostatnia prosta”. Z panem premierem występowali sportowcy, którzy są głównymi bohaterami tej kampanii. Ta kampania będzie się rozwijać w najbliższych tygodniach – zapewnił Dworczyk. Wyraził nadzieję, że przyniesie ona pozytywne rezultaty.
– W ramach tej kampanii będą również włączane kolejne środki i formy przekazu m.in. influencerzy i youtuberzy, którzy będą się angażować po to, żeby właśnie do tych młodszych Polaków kierować przekaz związany ze szczepieniami – mówił Dworczyk.
Dodał, że rząd planuje szereg różnego rodzaju działań profrekwencyjnych, o których na bieżąco będą przekazywane informacje.
– Myślę, że też z czasem coraz więcej osób będzie dojrzewało do takiej decyzji o szczepieniu, a – ze względu na własne bezpieczeństwo, możliwość normalnego funkcjonowania, b – już w tej chwili pojawia się coraz więcej firm na przykład międzynarodowych przewoźników, którzy mówią że na pokłady samolotów nie będą wpuszczali pasażerów (…) – podkreślił szef KPRM.
Z danych opublikowanych w środę na stronie rządowej gov.pl wynika, że w Polsce zaszczepiono ponad 16,3 mln osób; w pełni zaszczepionych jest blisko 4,8 mln osób.
RL/ PAP (opr. DySzcz)
Fot. @PremierRP