W drugiej połowie maja start dużej kampanii profrekwencyjnej, udział w niej wezmą znani sportowcy, blogerzy – osoby, które są popularne wśród młodzieży – zapowiedział szef KPRM, pełnomocnik rządu ds. szczepień Michał Dworczyk.
Podczas poniedziałkowej konferencji prasowej Dworczyk oświadczył, że jesteśmy w ważnym momencie programu szczepień. Jak tłumaczył dzisiaj cały czas największym wyzwaniem pozostaje dostępność szczepionek, ale wkrótce się to zmieni.
– Cały czas mamy niewykorzystane możliwości, jeśli chodzi o szczepienia. W punktach, które stworzyliśmy – ponad siedem tysięcy takich placówek jest w skali kraju – mamy o wiele większe możliwości wykonywania szczepień, niż dostaw szczepionek. Ale już za trzy tygodnie ta sytuacja ulegnie zmianie – mówił.
– Tak naprawdę w perspektywie kilku najbliższych tygodni największym wyzwaniem w programie przestanie być dostępność szczepionki, a największym wyzwaniem będzie przekonanie jak największej liczby Polaków do tego, żeby się zaszczepić – oświadczył.
Dworczyk przywołał też badania, z których wynika, że odsetek osób, które chcą się zaszczepić to 60-70 proc. – Rzeczywistość oczywiście weryfikuje tego rodzaju deklaracje i dlatego przed nami wszystkimi stoi największe wyzwania jakim jest przekonanie wszystkich do szczepień, bo to jest jedyna droga, żeby skończyć z pandemią, powrócić do normalności – podkreślił.
– Dlatego w drugiej połowie maja uruchomimy dużą kampanię profrekwencyjną – zapowiedział.
Wskazał, że udział w niej wezmą znani sportowcy, blogerzy, youtuberzy. – Osoby, które są popularne wśród młodzieży – wskazał, dodając, że w tej grupie osób jest mniejsze zainteresowanie szczepieniami.
Dworczyk dodał, że ta kampania będzie prowadzona zarówno w tradycyjnych, jak i mediach społecznościowych.
RL/PAP/WM