O tradycji i nowoczesności w edukacji dyskutują dziś (24.05) naukowcy na trzecim międzynarodowym sympozjum naukowym organizowanym przez Instytut Pedagogiki UMCS w Lublinie.
– Wyłaniają się liczne wątpliwości i pytania dotyczące miejsca tradycji we współczesnych systemach kształcenia, które będziemy starali się rozstrzygnąć – mówi prof. UMCS dr hab. Teresa Parczewska, kierownik katedry dydaktyki Instytutu Pedagogiki UMCS. – Jeżeli tej tradycji zabraknie, to wydaje się, że pozostaniemy w takiej próżni tożsamościowej, która jest efektem braku przynależności do trwałych wartości. Do symboli, do autorytetów. Trzeba to umiejętnie ze sobą połączyć, żeby nauczać o współczesności, będąc w tej współczesności, ale również musimy pamiętać o tym, skąd pochodzimy, jakie są nasze korzenie – dodaje prof. Teresa Parczewska.
Wydarzenie, ze względu na pandemię, odbywa się online. W sympozjum biorą udział m.in. goście z Portugalii, Włoch, Izraela, Australii oraz badacze z całej Polski.
Szczegółowe informacje o wydarzeniu na stronie genial.ly.
RyK / opr. PrzeG
Fot. umcs.pl