Prawie 25 tysięcy złotych stracił mieszkaniec Krasnegostawu, który zainstalował aplikację przesłaną przez oszusta podającego się za pracownika banku.
48-latek otrzymał telefon z informacją, że ktoś próbował wyłudzić pieniądze na jego dane. Dzwoniący mężczyzna poinstruował, jak zabezpieczyć pieniądze na koncie i anulować zaciągnięty kredyt. Mieszkaniec Krasnegostawu zainstalował przesłaną mu aplikację i zatwierdził kilka transakcji kodem BLIK. Kiedy ponownie zalogował się na swoje konto, okazało się, że stracił prawie 25 tysięcy złotych.
Tożsamość oszusta ustalają policjanci. I apelują o zachowanie ostrożności podczas kontaktów telefonicznych z osobami podającymi się za pracowników różnych instytucji. Pracownik banku nigdy nie poprosi nas o instalację programów na naszych komputerach czy telefonach.
PaSe / opr. WM
Fot. pixabay.com