Niemal 30 tysięcy złotych straciła mieszkanka Białej Podlaskiej. Kobieta padła ofiarą oszustów działających metodą „na pracownika banku”.
Do 60-latki zadzwonił nieznajomy, podający się za pracownika działu technicznego obsługi banków do spraw wyłudzeń z kont bankowych. Przekonał kobietę do zainstalowania w telefonie aplikacji do zdalnej obsługi, aby zablokować przestępcom dostęp do jej konta. Przez cały czas twierdził, że zdalnie skanuje telefon, znajdując tam wirusy. Gdy pokrzywdzona zauważyła, że z jej konta „znikają” środki, zapewniał, że wkrótce wrócą na konto.
Po zakończonej rozmowie 60-latka sprawdziła stan swojego konta, wtedy zorientowała się, że oszuści wzięli na jej dane kredyt. Z jej konta zniknęły także pieniądze.
Policja po raz kolejny apeluje, aby nie przekazywać haseł czy loginów do swoich kont bankowych. Nie należy także instalować nieznanych aplikacji na telefon czy komputer.
RyK / opr. WT
Fot. KWP Lublin