58 lokali gastronomicznych w 13 województwach skontrolowała od początku wakacji Inspekcja Handlowa. Nieprawidłowości ujawniono w ponad połowie lokali. W Lubelskiem – w trzech na cztery!
Wobec dwóch restauracji – w Lublinie i Kazimierzu Dolnym – które zaniżały pojemność podawanych klientom napojów alkoholowych, a w konsekwencji pobierały wyższą należność, wnioski o ukaranie skierowano do sądu. Konsument, który zauważy nieprawidłowości, może zawsze liczyć na wsparcie Inspekcji Handlowej, mówi rzecznik Wojewódzkiego Inspektoratu w Lublinie, Łukasz Drzewiecki:
– Przede wszystkim trzeba dokładnie czytać informacje, które są zamieszczone w lokalach. W przypadku żywności w karcie potraw powinna być podana zarówno cena, jak i gramatura potrawy czy napoju. Jeżeli tego nie ma, to wiadomo, że powinniśmy być bardziej uważni, bo oznacza to, że albo przedsiębiorca nie zna przepisów, albo świadomie je ignoruje. Gdy konsument czuje się oszukany albo zauważa, że przedsiębiorca prowadzi działalność nie do końca zgodnie z przepisami, to powinien zgłosić to do nas, do Inspektoratu. Wtedy przeprowadzimy kontrolę – podkreśla Łukasz Drzewiecki.
Lubelski Inspektorat zapowiada, że kontrole z wykorzystaniem instrumentu zakupu kontrolnego, podobne do wizyt „tajemniczego klienta”, są kontynuowane. Skargi na nierzetelne usługi można też składać telefonicznie pod numerem 81 528 07 47, od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 16.
JB / opr. WM
Fot. pixabay.com