Łuków: 26-latek ofiarą oszustwa „na pracownika banku”. Stracił 10 tys. zł

technology 1940695 1920 2021 07 28 213154

26-letni mieszkaniec Łukowa padł ofiarą oszustwa na pracownika banku. Mężczyzna stracił 10 tysięcy złotych.

Z pokrzywdzonym skontaktowała się kobieta, która przedstawiła się jako pracownica jednego z banków. W trakcie rozmowy dowiedziała się, w jakiej placówce 26-latek ma konto i przełączyła go do rzekomego przedstawiciela banku. Ten z kolei poinformował mężczyznę o zagrożeniu jego konta oszczędnościowego.

Za namową oszusta mężczyzna zainstalował na swoim telefonie aplikację do zdalnej kontroli „AnyDesk”. Po chwili zorientował się, że ktoś przejął kontrolę nad jego smartfonem i dokonuje wypłat z jego konta. W ten sposób stracił 10 tysięcy złotych, a dodatkowo z jego konta zaciągnięty został kredyt na ponad 30 tysięcy złotych. 

26-latek zadzwonił do swojego banku, zablokował konto i uniemożliwił kolejne wypłaty pieniędzy. 

Funkcjonariusze apelują o czujność w kontaktach telefonicznych. Podkreślają, żeby pod żadnym pozorem nie instalować na swoich urządzeniach żadnej aplikacji, o którą proszą nas rozmówcy. 

EwKa / opr. AKos

Fot. pixabay.com

Exit mobile version