Do noszenia masek, m.in. w centrach handlowych, przekonywał we wtorek (31.08) podczas briefingu minister zdrowia Adam Niedzielski. Podkreślił, że szczepienia przeciw COVID-19 i stosowanie zasady DDM pozwolą uniknąć czwartej fali zakażeń i lockdownu.
Szef resortu zdrowia wziął udział w briefingu inaugurującym akcję społeczną Polskiej Rady Centrów Handlowych (PRCH) „Bezpieczna witryna – bierz przykład z manekina”. Ma ona na celu promocję zasłaniania maseczkami ust i nosa, m.in. w centrach handlowych. Pojawią się w nich manekiny z założonymi maskami.
Przedstawiciele PRCH podkreślili, że akcja ma promować pozytywne nawyki i zapobiegać lockdownowi.
Niedzielski zaznaczył, że środki ostrożności mają coraz większe znaczenie: – Musimy sobie przypomnieć stosowanie podstawowej zasady DDM (dystans, dezynfekcja, maseczka) – dodał. Podziękował za inicjatywę „Bezpieczna witryna – bierz przykład z manekina”: – Możemy różne rzeczy regulować centralnie, ale nic nie zastąpi oddolnej inicjatywy, dobrego przykładu, a szczególnie społecznej odpowiedzialności biznesu – podkreślił.
Niedzielski zwracał uwagę, że należy dawać dobry przykład, zwłaszcza w obliczu zbliżającej się IV fali pandemii: – Ona jest ciągłym zagrożeniem – dodał.
Według szefa MZ „łatwość zaszczepienia i reguły DDM są orężem na wrzesień”. Zaznaczył, że wszyscy chcemy uniknąć powtórki z III fali pandemii, jej kosztów społecznych, gospodarczych i psychologicznych: – Potraktujemy to zabezpieczenie jako nie tylko o dbanie o siebie, ale o najbliższych i ludzi z otoczenia – powiedział Niedzielski.
Prezes Polskiej Rady Centrów Handlowych Jan Dębski zaznaczył, że akcja ma promować noszenie masek, aby nie doprowadzić do IV fali zakażeń: – Proszę, nośmy maski. To jest bardzo niska cena, żebyśmy normalnie żyli. To kwestia przyzwoitości – niezarażenie się i niezarażenie innych – przekonywał Dębski.
Minister zdrowia i prezes PRCH podpisali wspólny list o współpracy przy akcji „Bezpieczna witryna – bierz przykład z manekina”.
Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) jest stowarzyszeniem not-for-profit, zrzeszającym prawie 200 firm działających w branży miejsc handlu i usług. Organizacja działa na rzecz rozwoju branży, wsparcia i reprezentowania członków w środowisku biznesowym, politycznym i społecznym w celu tworzenia nowoczesnych miejsc handlu i usług.
RL/ PAP/ opr. DySzcz
Fot. archiwum