Zagadnieniami związanymi z Nowym Jedwabnym Szlakiem zajmują się dziś (15.09) eksperci podczas seminarium gospodarczego „Kolej na Polskę – kolej na Lubelskie”. Nowy Jedwabny Szlak to idea odtworzenia dróg handlowych, które połączą Chiny z Europą i Bliskim Wschodem.
– Inicjatywa daje wiele możliwości zarówno Polsce, jak i samemu województwu lubelskiemu – mówi członek Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki i Zakupów, dr Sergiusz Kuczyński z Wydziału Ekonomicznego UMCS w Lublinie. – Znajdujemy się na tym punkcie wyjścia wszystkich transportów z Azji. W naszym województwie krzyżują się te szlaki tranzytowe, czyli Nowy Jedwabny Szlak, a także inicjatywa Trójmorza, więc mamy duże możliwości obsługi tutaj tego regionu Europy Środkowej. Mamy duże możliwości z tego powodu, że na terenia województwa lubelskiego znajduje się największy suchy port w Małaszewiczach. Też jest plan rozbudowy tego portu, też są alternatywne porty, niektóre są w budowie.
Polska na Nowym Jedwabnym Szlaku, jak mówią eksperci, może stać się centrum logistycznym, w którym m.in. składy z Dalekiego Wschodu będą rozdzielane na inne kraje regionu. To z kolei rodzi szanse biznesowe i nowe miejsca pracy.
ElKa / opr. AKos
Fot. archiwum