Wojewoda lubelski wydał pozwolenie na budowę największego w Europie parku logistycznego w Małaszewiczach w powiecie bialskim. Ma tu powstać najnowocześniejszy hub przeładunkowy towarów pomiędzy Azją a Europą.
– Wydane pozwolenie dotyczy rozbudowy i budowy infrastruktury kolejowej korytarza nr 8 linii towarowych na granicy Unii Europejskiej z Białorusią. Inwestycja obejmie gminy: Piszczac, Terespol i Zalesie – poinformował Lubelski Urząd Wojewódzki.
Układ torów na terenie terminalu Małaszewicze będzie skomunikowany z krajową siecią kolejową przez linię nr 2 Warszawa Zachodnia – Terespol.
Inwestycja ma pozwolić przyjmować pociągi dłuższe (1050 metrów zamiast 750 metrów) i cięższe (nacisk na oś 25 ton zamiast 22,5 tony). Wzrośnie też ich prędkość.
– Budowa parku umocni pozycję Polski na Nowym Jedwabnym Szlaku. Pozwoli na zatrudnianie najwyższej klasy fachowców, rozwój regionu i całego województwa i utrzymanie pozycji naszego kraju w tym szalenie rentownym procesie transgranicznej wymiany handlowej – mówi Andrzej Sokolewicz, prezes zarządu Cargotor – spółki, która realizuje inwestycje.
Park logistyczny w Małaszewiczach powstanie na bazie obecnego suchego portu, który po rozbudowie zwiększy czterokrotnie swoją przepustowość. Stanie się jednym z najważniejszych punktów przeładunkowych w Europie. Będzie też zajmować kluczowe miejsce na trasie Nowego Jedwabnego Szlaku.
CZYTAJ: W Małaszewiczach powstanie największy park logistyczny Europy
Budowa parku logistycznego powinna się rozpocząć w 2022 roku. Potrwa od 5 do 6 lat. Koszt inwestycji to ponad 3 miliardy złotych. Z tego połowa środków ma pochodzić z budżetu państwa.
TSpi / MaT / opr. AKos / ToMa
Fot. nadesłane / archiwum