Myślała, że rozmawia z pracownikiem banku. Straciła 30 tysięcy złotych

phone g622ebbd92 1920 2021 09 29 212845

Chełmianka straciła 30 tysięcy złotych – padła ofiarą oszustwa metodą „na pracownika banku”.

Oszust, który zadzwonił do kobiety podając się za pracownika banku, nakłonił ją do zainstalowania oprogramowania umożliwiającego zdalną obsługę rachunku. Potem namówił, aby zalogowała się przez telefon komórkowy na swoje konto, zmieniła hasła dostępu i podała numery karty płatniczej. Pokrzywdzona zorientowała się co się stało już po zakończonej rozmowie. Gdy skontaktowała się z bankiem, okazało się, że bez jej wiedzy z rachunku wypłacono 30 tysięcy złotych.

Policjanci wyjaśniają okoliczności tej sprawy i apelują o zachowanie ostrożności w przypadku otrzymania tego typu telefonów i nieinstalowanie na urządzeniach aplikacji czy też oprogramowania nieznanego pochodzenia.

RyK / opr. AKos

Fot. pixabay.com

Exit mobile version