Nowy tor i sieć trakcyjna pojawiły się już na nowej łącznicy kolejowej w Lublinie. Ma ona połączyć linię Warszawa – Lublin z linią Lublin – Przeworsk. Inwestycja Polskich Linii Kolejowych ma usprawnić ruch pociągów w południowo-wschodniej Polsce oraz zwiększyć przepustowość Lubelskiego Węzła Kolejowego.
ZOBACZ ZDJĘCIA: Briefing prasowy na budowie łącznicy kolejowej w Lublinie
– Kiedy w lipcu 2018 roku ogłaszaliśmy pomysł na budowę tej łącznicy, to była zaledwie kreska na mapie – mówi doradca Prezesa Rady Ministrów ds. transportu i infrastruktury Tomasz Gontarz. – Bardzo cieszę się, że ta kreska na mapie stała się realną inwestycją, po której w niedługim czasie będą mogły jeździć pociągi. Jest to kolejowa obwodnica Lublina. Dzięki niej część pociągów towarowych w relacji północ – południe będzie mogło ominąć stację Lublin Główny. Transport towarowy pomiędzy północą a południem będzie szybszy.
– To zadanie jest jednym z większych w ramach Krajowego Programu Kolejowego – podkreśla dyrektor do spraw realizacji inwestycji PKP S.A. Arnold Bresz. – W tej chwili przystępujemy do prac związanych z wykonaniem systemu zabezpieczenia ruchu kolejowego. To przez najbliższe miesiące będzie absorbowało wykonawców i będzie wymagać dopuszczenia do stosowania przez Urząd Transportu Kolejowego.
Koszt inwestycji to ok. 20 milionów złotych. Prace mają zakończyć się w drugim kwartale 2022 roku.
ElKa / opr. WM
Fot. Piotr Michalski