Z problemami, ale wystartował. Nowy system biletu elektronicznego w Lublinie

img 20210929 132205 2021 10 01 183212

Nowy system biletu elektronicznego Lubika 1 października wystartował, ale z problemami. Od rana pasażerowi mieli mieć możliwość ściągnięcia nowej aplikacji, która m.in. obsługuje taryfę przystankową. Ale kto chciał to zrobić, miał problem.

CZYTAJ: System biletowy Lubika nie działa. Nie można pobrać aplikacji

Aplikacja nie była dostępna w sklepach Google i App Store, gdzie powinna pojawić się tuż po północy. Niecierpliwi musieli poczekać do godziny 9.00.

– Miała być rewolucja, a na razie są problemy – mówią pasażerowie. – Falstart pierwszego dnia. Usługa nie działa, są przeciążone serwery.

CZYTAJ: „Płacisz tyle, ile jedziesz”. Nowy system komunikacji miejskiej w Lublinie

– System biletu elektronicznego Lubika wystartował, pasażerowie mogą już zarejestrować się w portalu pasażera – mówi Monika Fisz z Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie. – Odnośnie jednego z komponentów, czyli aplikacji mobilnej, jest ona dostępna do pobrania ze sklepu Google. Mamy już 717 zarejestrowanych użytkowników karty lub aplikacji w systemie Lubika. System działa, dostępna jest infolinia, portal pasażera, punkty sprzedaży biletów ZTM w Lublinie, biuro obsługi klienta. Można kupić bilety w biletomatach stacjonarnych, mobilnych i kasownikach.

– Do dyspozycji pasażerów oddaliśmy specjalną infolinię – mówi Monika Białach z Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie. – Jest ona czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 7.15-16.45. Numer tej infolinii to 81 466 96 61 oraz 81 466 96 62. Zachęcamy również mieszkańców Lublina do odwiedzenia naszych namiotów informacyjnych, w których nasi pracownicy odpowiedzą na wszelkie pytania. Te namioty będą dostępne od 4 do 8 października na placu Litewskim, a od 11 do 15 października na Al. Racławickich przy wejściu do Ogrodu Saskiego.

– Dodatkowo w nocy biletomaty stacjonarne, mobilne oraz kasowniki zostały aktywowane w nowym systemie. Pasażerowie mogą w nich już kupować bilety z nowej taryfy – informuje Monika Fisz. – Jeśli chodzi o biletomaty stacjonarne, wszystkie są przetestowane, niemniej część z nich czeka na podłączenie przez PGE do sieci.

Aplikacja Lublika umożliwia stworzenie konta pasażera w smartfonie. Dzięki temu będzie można zapłacić za przejazd w taryfie przystankowej lub zakupić bilet okresowy od 10 do 300 dni. Dodatkową zmianą w systemie jest też zielony kasownik, w którym kupimy bilet jednoprzejazdowy (normalny kosztuje 4,20 zł), płacąc zbliżeniowo kartą płatniczą.

Natomiast wcześniej obowiązujące bilety czasowe zostaną zastąpione przez 15-, 40- i 90-minutowe. Ich koszt to, w przypadku biletów normalnych, odpowiednio: 2,80 zł, 3,60 zł i 4,40 zł.

Z dotychczasowych biletów, jeśli ktoś ma je w zapasie, będzie można korzystać do 31 grudnia. Warunkiem jest to, żeby wartość skasowanego biletu nie była mniejsza niż należna opłata za przejazd.

RyK/ opr. DySzcz

Fot. archiwum

Exit mobile version