Mieszkaniec Puław chciał kupić synowi telefon komórkowy. Zamiast urządzenia bezczelni oszuści przysłali mu napój energetyczny.
Mężczyzna znalazł ogłoszenie o sprzedaży telefonu w Internecie i wykonał przelew w wysokości 300 złotych na wskazane przez sprzedającego konto. W paczce zamiast telefonu znajdowała się puszka z napojem energetycznym o wartości kilku złotych. Kontakt ze sprzedającym się urwał.
Jeśli nie chcemy płacić za zamówienie z góry, wybierzmy płatność za pobraniem. Jest to rodzaj przesyłki kurierskiej, za którą adresat płaci dopiero w momencie odbioru. To dobre rozwiązanie w przypadku zamawiania wartościowych produktów lub testowania nowego sklepu internetowego lub nowych sprzedawców.
Płatność kartą kredytową jest najbezpieczniejszą formą zapłaty. W sytuacji, gdy sprzedawca nie dostarcza towaru w ciągu 30 dni, można poprosić bank o wszczęcie procedury „charge back”. Cała procedura przebiega bez konieczności udziału konsumenta, który otrzymuje zwrot wszystkich utraconych środków na konto.
TSpi / opr. LysA
Fot. KWP Lublin