W Lublinie rozpoczęła się XI Lubelska Gala Turystyki. Uczestnicy rozmawiają o dobrych praktykach w zarządzaniu marką w turystyce oraz o promocji regionu. Mówią też o tym, jak branża turystyczna radzi sobie z wciąż trwającą pandemią.
– Branża turystyczna w bardzo różny sposób przeżywała lockdowny – mówi prezes Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej Paweł Wójcik. – Są agroturystyki, które miały rekordowe obłożenie, bo tego szukali turyści, akurat była taka możliwość. Są hotele w miastach, które żyły z konferencji i tych konferencji brakowało, więc tu te straty są bardzo duże i nie do odrobienia w tak krótkim czasie – dodaje.
– Mamy do czynienia z dynamicznym rozwojem turystki w Lubelskiem, mimo pandemii – mówi wicemarszałek województwa lubelskiego Michał Mulawa. – Pandemia oczywiście wstrzymała bardzo wiele destynacji, ale w 2019 roku np., kiedy 83 proc. Polaków deklarowało, że będzie odpoczywać w Polsce, a nie wyjeżdżać za granicę, bardzo wielka rzesza turystów wybierała miejsca spokojne, piękne na odpoczynek z rodzinami. Wtedy właśnie odwiedzali region lubelski, odkrywali Roztocze, Polesie.
Ostatnią częścią gali będzie ogłoszenie wyników konkursu na „Najlepszy Produkt Turystyczny Województwa Lubelskiego 2021″.
MaK / opr. PrzeG