Przed nami szał wyprzedaży – rozpoczął się Black Friday. Specjaliści przestrzegają, jak nie ulec gorączce zakupów.
– Co roku otrzymujemy skargi do konsumentów, którzy dali się złapać w sidła promocji – mówi Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. – Dotyczą one między innymi żonglowania cenami czy stwarzania pozoru, że promocja jest atrakcyjna. Zdarza się, że sprzedawca podnosi cenę kilka dni wcześniej, aby w Black Friday fikcyjnie je zmniejszyć.
Nie działajmy więc pod wpływem chwilowego impulsu: – Aby nie dać się złapać na fikcyjną promocję, warto wcześniej zidentyfikować nasze realne potrzeby i zrobić rozeznanie cenowe artykułów, które chcemy kupić podczas wyprzedaży – dodaje Chróstny.
Zawsze możemy też oddać produkt – nawet kupiony przez Internet. Jak podkreśla szef UOKiK „mamy ustawowe prawo do namysłu. W ciągu 14 dni od otrzymania produktu możemy odstąpić od umowy bez podawania przyczyny”.
Jeżeli z kolei obawiamy się płacić z góry, wybierzmy płatność za pobraniem – to dobre rozwiązanie w przypadku zamawiania bardzo wartościowych produktów.
TSpi / opr. GRa
Fot. pexels.com