Ponad 2 tysiące złotych stracił 34-latek z gminy Szastarka w powiecie kraśnickim podczas próby sprzedaży wózka przez Internet.
– Do mężczyzny odezwała się przez komunikator internetowy kobieta, która chciała kupić wystawiony przedmiot i wysłała link do strony operatora pocztowego. Zapewniła też, ze dokonała wpłaty w wysokości 850 złotych. Mężczyzna otrzymał kod na telefon, którym miał zaakceptować rzekomy przelew. Zamiast wpłaty z konta zniknęły pieniądze. Ktoś wypłacił je BLIK-iem w Szczecinie. – informuje młodszy aspirant Paweł Cieliczko z Komendy Powiatowej Policji w Kraśniku.
– Radzimy potwierdzanie tożsamości osób, które piszą do nas za pomocą internetowych komunikatorów, szczególnie gdy proszą o podanie kodu BLIK. Sprawdzajmy dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej. Czytajmy dokładnie, czego transakcja dotyczy. Jeżeli nie jesteśmy pewni płatności przerwijmy ją. Chrońmy swój telefon, a szczególnie PIN do aplikacji mobilnej banku. Dobrze zastanówmy się zanim prześlemy komuś pieniądze. Najlepiej odebrać towar osobiście, bądź za pobraniem – apeluje młodszy aspirant Paweł Cieliczko.
Policja przypomina, że coraz częściej oszuści używają wyrafinowanych form manipulacji w Internecie. Wykorzystują naiwność, ale też nieznajomość mechanizmów transakcji internetowych.
RyK / opr. ToMa
Fot. pixabay.com