Lubikę, czyli system biletu elektronicznego w Lublinie, czekają poprawki. System funkcjonuje od początku października – w tym czasie pasażerowie zgłaszali różne problemy i propozycje usprawnień.
– Wprowadzimy kilka poprawek, głównie technicznych – mówi dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie Grzegorz Malec. – Pewne kwestie intuicyjne samego oprogramowania będziemy zlecać do zmiany. Nie chcę przesądzać, ale może będziemy iść w kierunku, żeby z portmonetki można było realizować operację zakupu biletu okresowego. Trwają jeszcze dyskusje, jak od strony technicznej i zabezpieczeń jest to możliwe. Natomiast na pewno przewidujemy analizę podsumowania kwartału i pewne usprawnienia do wykonawcy. Mamy zarezerwowane tzw. godziny deweloperskie, rozwojowe i będziemy z tego korzystać.
Aplikacja Lubika pozwala między innymi na korzystanie z taryfy przystankowej „Tyle płacisz, ile jedziesz”. Aplikację można pobrać w sklepach internetowych Google Play i App Store.
MaK/ opr. DySzcz
Fot. archiwum