Ekspresowa obwodnica z drugą jezdnią. Wybrano ofertę

pm kolbiel 120720 014 2022 01 31 183937

Wybrano ofertę na projekt i budowę drugiej jezdni obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej w ciągu drogi ekspresowej S19.

W przetargu złożonych zostało sześć ofert. Zwycięska – firmy Polaqua – opiewa na kwotę ok. 183,4 mln zł. – Prace obejmą odcinek o długości 7,8 km – poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Oferta przewiduje realizację zadania w 36 miesięcy i wydłużenie okresu gwarancji.

GDDKiA wskazała w komunikacie, że inwestycja ma zostać zrealizowana w systemie projektuj i buduj w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych.

W ramach inwestycji wybudowana zostanie prawa jezdnia o długości 7,8 km, przebudowane zostaną pasy włączenia i wyłączenia na węzłach Kock Północ i Kock Południe. Planowane są również dwa mosty oraz dwa wiadukty, a także drogi obsługujące przyległy teren i przejścia dla małych zwierząt. Trasa ekspresowa zostanie również wygrodzona.

Obwodnica Kocka i Woli Skromowskiej wybudowana została w 2011 roku. Była to pierwsza trasa ekspresowa na Lubelszczyźnie. Jednojezdniowa droga została zaprojektowana z myślą o późniejszej dobudowie drugiej nitki.

Budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej S19 od granicy województwa lubelskiego i mazowieckiego do Lublina podzielona została na sześć odcinków o łącznej długości ok. 100 km. To odcinki: granica województw – Międzyrzec Podlaski, Międzyrzec Podlaski – Radzyń Podlaski, Radzyń Podlaski – Kock, obwodnica Kocka i Woli Skromowskiej, Kock – Lubartów, Lubartów – Lublin.

Odcinek Lubartów – Lublin wybuduje firma Mota-Engil Central Europe. – Wykonawca jest na etapie opracowywania projektu budowlanego i materiałów do uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) – podała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

W przypadku pozostałych pięciu odcinków trwają postępowania przetargowe, a podpisanie umów planowane jest w tym roku.

Jednojezdniowa obwodnica Kocka i Woli Skromowskiej została wybudowana w 2011 r., jako pierwsza trasa ekspresowa w województwa lubelskim. Już wtedy planowano dobudowę drugiej nitki.

PaSe / PAP / opr. ToMa

Fot. powyżej archiwum / poniżej Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Exit mobile version