Dobrze radzili sobie z nauczaniem zdalnym – teraz mają kłopot z powrotem do szkół – uczniowie z takimi problemami coraz częściej zgłaszają się do poradni psychologiczno-pedagogicznych.
– Musimy zadać sobie pytanie dlaczego tym uczniom tak dobrze było w domu podczas zdalnej nauki – mówi doktor Wiesław Poleszak z Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie. – Prawdopodobnie oni mają więcej trudności we wchodzeniu w relacje. Być może te relacje klasowe nie są za dobre, więc im było dobrze w zdalnym nauczaniu – natomiast jak wracają, to trudności niestety nawarstwiają się, odzywają i jest im bardzo trudno. I to może nie widac tak od razu, ale ewidentnie widzimy to po pracy psychologicznej i też badaniach, że jednak sporo z nich nie radzi sobie z tymi emocjami, co się przekłada na taki smutek, pewne zniechęcenie i spadek motywacji do nauki.
Skutki nauki zdalnej to jedna z kwestii poruszanych podczas wczorajszej (18.01) debaty oświatowej w Puławach organizowanej przez Urząd Miasta. Specjaliści zwracali również uwagę na problemy demograficzne i finansowe samorządów.
ŁuG / opr. JJ
Fot. archiwum