Przemysław Czarnek: Powrót do nauczania stacjonarnego zależny od sytuacji epidemicznej w kraju

czarnek 2022 01 31 204413

– Jeśli piąta fala będzie szybciej przechodziła, jest możliwość, że będziemy podejmować decyzje o szybszym powrocie do nauki stacjonarnej niż 28 lutego. Wszystko będzie zależało od tego, na ile będą obciążone służby sanitarne, służba zdrowia – powiedział w poniedziałek minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek.

W TVP Info szef resortu edukacji i nauki pytany był, czy wszyscy uczniowie po feriach wrócą do nauki stacjonarnej.

Jak zaznaczył, „od początku chcemy, żeby uczniowie uczyli się stacjonarnie”. – Teraz z uwagi na Omikron i wysokie wskaźniki zakażeń zdecydowaliśmy, że do końca ferii będzie nauka zdalna – powiedział Czarnek.

CZYTAJ: Uczniowie klas V-VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych przechodzą na naukę zdalną

Zaznaczył, że „jeśli wskaźniki będą bardziej optymistyczne i piąta fala będzie szybciej przechodziła, to jest możliwość, że będziemy podejmować decyzje o szybszym powrocie do szkoły niż 28 lutego”. – Wszystko będzie zależało od tego, jak piąta fala będzie obciążać służby sanitarne i naszą służbę zdrowia i jak bardzo będzie destabilizować życie społeczne i gospodarcze naszego kraju – wyjaśnił minister Czarnek.

Wyraził jednocześnie przekonanie, że uczniowie wrócą w lutym do nauczania stacjonarnego, które potrwa do końca roku szkolnego.

Podkreślił, że „protestuje przeciwko sformułowaniu stracone pokolenie”. – To jest absolutnie krzywdzące dla tych dzieci, młodzieży i nauczycieli, którzy wykonują ogromną pracę w trybie nauki zdalnej – stwierdził.

W ocenie szefa MEiN „jest to pokolenie pokrzywdzone COVID-em i nauką zdalną, dlatego utrzymywaliśmy przez kolejne miesiące naukę stacjonarną i utrzymujemy ją również obecnie dla 1 mln 600 tys. młodszych uczniów od I do IV klasy”.

Minister przypomniał, że przez cały 2021 rok odbywały się niemal we wszystkich placówkach dodatkowe zajęcia wspomagające w liczbie trzech godzin tygodniowo z tematów i zajęć, które sami dyrektorzy i nauczyciel proponowali uczniom. – Zdecydowana większość uczniów na te zajęcia uczęszczała przez blisko cztery miesiące – powiedział minister. Zwrócił uwagę, że zajęcia były opłacane z budżetu państwa na kwotę 187 mln zł.

Zapowiedział, że podobny program zostanie zaproponowany w kolejnych miesiącach po powrocie dzieci i młodzieży z ferii zimowych.

Wspomniał także o tworzeniu w całym kraju sport klubów, które prowadzą dodatkowe zajęcia mające odbudować zdrowie fizyczne dzieci i młodzieży.

Minister Czarnek zwrócił również uwagę, że w celu zwiększenia dostępu dzieci i młodzieży do specjalistów przeznaczono 700 mln zł na dodatkowe etaty dla psychologów i pedagogów specjalnych w szkołach.

Od czwartku do 27 lutego uczniowie klas V-VIII szkół podstawowych i uczniowie szkół ponadpodstawowych przeszli na nauczanie zdalne. Według rozporządzenia ministra edukacji i nauki w ten sposób uczyć się mają do 27 lutego.

RL / PAP / opr. ToMa

Fot. archiwum

Exit mobile version