Oszuści podszywają się pod numer infolinii ZUS. Dzwonią w sprawie zmiany numeru telefonu na PUE ZUS.
– Dostajemy sygnały od klientów, którzy otrzymali taki telefon – mówi rzeczniczka lubelskiego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Małgorzata Korba. – To telefon z pytaniem, czy klient potwierdza zmianę swojego numeru telefonu na Platformie Usług Elektronicznych ZUS i czy w imieniu ZUS-u ma przekazać ten nowy numer telefonu do banku. Nie dzwonimy w takich sprawach do naszych klientów. Przypominamy, że oszuści mogą podszyć się praktycznie pod każdy numer telefonu, czy to osoby znajomej, czy banku, albo jakiegoś urzędu. Dlatego trzeba traktować takie połączenia z dużą ostrożnością i nie podawać osobom dzwoniącym swoich danych osobowych. Nie można podawać również danych do logowania na Platformie Usług Elektronicznych ZUS.
Jeśli nie jesteśmy pewni, czy dzwoniący jest osobą, za którą się podaje, rozłączmy się i sami wykręćmy numer infolinii ZUS-u czy banku.
EwKa / opr. JJ
Fot. archiwum