MPK Lublin rozpoczęło budowę minizajezdni przy ul. Głuskiej. Na blisko hektarowej działce parkować będzie ok. 30 trolejbusów rozpoczynających kursy z pętli w Abramowicach.
– Będzie to plac postojowy na wzór tego, który funkcjonuje już na Czechowie przy ul. Stefczyka – mówi rzecznik prasowy MPK Lublin Weronika Opasiak. – Za uruchomieniem tego typu minizajezdni zawsze przemawiają względy ekonomiczne i logistyczne. Po pierwsze oszczędzamy na tzw. kilometrach dojazdowych, za które nie płaci nam Zarząd Transportu Miejskiego. Wiadomo, że mało ekonomiczne jest jechać na drugi koniec miasta, by stamtąd rozpocząc kurs. Szacujem, że rocznie na takim rozwiązaniu oszczędzimy ok. 500 tys. zł.
Prace przy budowie minizajezdni już się rozpoczęły. Wyburzone zostały stare magazyny. W ich miejsce zostanie ustawiony ekran akustyczny, który będzie oddzielać plac od domów jednorodzinnych przy ul. Wita Stwosza. Te prace potrwają około pół roku i będą kosztować ok. 1,5 mln zł. Następnie wybudowany zostanie nowy budynek, w którym będzie funkcjonować hala napraw bieżących, myjnia i dyspozytornia. Kolejny etap obejmie budowę placu postojowego wraz z pętlą nawrotową.
Zajezdnia przy ul. Głuskiej ma być gotowa na przełomie 2023/2024 r.
PaSe / opr. GRa
Fot. archiwum