Stare Miasto w Lublinie ma swoją Księgę Standardów. Opracowanie zawiera ogólne i szczegółowe wytyczne rozmieszczenia reklam oraz zagospodarowania elewacji budynków. Są tutaj między innymi wskazówki odnoszące się do sezonowych ogródków gastronomicznych, mobilnych punktów sprzedaży czy ruchu kołowego obowiązującego w obrębie Starego Miasta.
Rozdział odnoszący się do ładu kompozycyjnego elewacji budynków podpowiada przedsiębiorcom jak sprawić, aby kompozycja stworzona z witryny i elementów reklamowych lokalu była spójna z zabytkową zabudową.
Lubelska Księga Standardów dla Starego Miasta została opracowana przez Fundację Rozwoju Designu LuCreate na podstawie warsztatów i konsultacji z mieszkańcami oraz przedsiębiorcami. Sfinansowano ją ze środków Budżetu Obywatelskiego.
To druga tego rodzaju miejska publikacja. Pierwszą poświęcono przestrzeni deptaka i placu Litewskiego.
Publikacja dostępna jest na stronie lublin.eu.
PaSe / opr. PrzeG
Fot. archiwum