Przemysław Czarnek: środki z Laboratoriów Przyszłości dla niepublicznych szkół podstawowych

pm czarnek 080222 005 2022 02 08 161656

Środki finansowe z programu Laboratoria Przyszłości za chwilę będą mogły trafić do szkół podstawowych niepublicznych i niesamorządowych – przekazał minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek.

– Już w tym tygodniu do Stałego Komitetu Rady Ministrów trafi nowela uchwały Rady Ministrów, która wykorzystując przepisy prawa powszechnie obowiązującego, spowodowuje, że o te środki finansowe w stu procentach będą mogły ubiegać się szkoły podstawowe niepubliczne i niesamorządowe – mówił podczas konferencji w Lublinie szef MEiN Przemysław Czarnek, odnosząc się do programu Laboratoria Przyszłości.

Szef resortu powiedział, że takiej ustawy nie było wcześniej, więc przekazanie środków nie było możliwe.

Minister zapowiedział, że „Laboratoria Przyszłości trafią również do szkół ponadpodstawowych”.

Jednak czas realizacji nie jest dokładnie znany, ponieważ MEiN musi „skonsultować z dyrektorami szkół, z nauczycielami, jaki sprzęt powinien trafić do szkół ponadpodstawowych”.

CZYTAJ: Konferencja prasowa poświęcona programowi Laboratoria Przyszłości

– Wielkie unowocześnienie polskiej szkoły jest już faktem na poziomie szkół podstawowych samorządowych. Za chwilę będzie faktem w szkołach podstawowych niesamorządowych, a za niedługi czas również w szkołach ponadpodstawowych – zaznaczył.

Laboratoria Przyszłości to rządowa inicjatywa finansowana z Funduszu przeciwdziałania COVID-19, realizująca jeden z postulatów Polskiego Ładu. W jej ramach szkoły podstawowe w całej Polsce otrzymują pieniądze na zakup wyposażenia służącego uczniom do rozwijania kompetencji takich jak współpraca, kreatywność, zdolność rozwiązywania problemów czy obycie z nowymi technologiami.

Szkoły za otrzymane pieniądze mogą kupować wyposażenie w postaci m.in. drukarek 3D, mikrokontrolerów, sprzętu do nagrywania audio i wideo czy lutownic z akcesoriami. Szkoły mogą wybierać także wyposażenie dodatkowe – od narzędzi do prac ręcznych przez gogle VR po pomoce dydaktyczne. 

RL / PAP / opr. WM

Fot. Piotr Michalski

Exit mobile version