Wybrano wykonawcę zaprojektowania i budowy drogi ekspresowej S19 Kock – Lubartów, czyli części Via Carpati im Lecha Kaczyńskiego.
W przetargu wpłynęło dziewięć ofert. Za najkorzystniejszą uznana została oferta firmy Strabag, która opiewa na 393 miliony złotych. Teraz postali oferenci, zgodnie z przepisami, mają 10 dni na złożenie ewentualnych odwołań.
Prawie 16-kilometrowy odcinek między końcem obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej a węzłem Lubartów Północ przebiegać będzie w większości nowym śladem, głównie przez tereny rolne. Na wysokości jeziora Kunów powstanie węzeł Firlej. Następnie trasa od wschodniej strony ominie miasto i jezioro Firlej, a także okoliczne lasy. Na pozostałym obszarze droga pobiegnie równolegle do istniejącej drogi krajowej nr 19. Przed Lubartowem zaplanowano dwa miejsca obsługi podróżnych – Mieczysławka oraz Wola Lisowska.
Budowa drogi planowana jest w latach 2023-2025.
Budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej S19 od granicy woj. lubelskiego i mazowieckiego do Lublina podzielona została na sześć odcinków o łącznej długości ok. 100 km. Na jeden odcinek (Lubartów – Lublin) GDDKiA ma podpisaną umowę z wykonawcą, pięć pozostałych odcinków jest w trakcie postępowania przetargowego.
TSpi/ opr. DySzcz
Fot. www.gov.pl