Prawie 30 tysięcy złotych stracił mieszkaniec powiatu biłgorajskiego oszukany metodą „na pracownika banku”.
Na jego telefonie wyświetlił się numer infolinii banku. Dzwoniący poinformował, że prawdopodobnie ktoś włamał się na konto 35-latka, próbując wypłacić 700 zł.
CZYTAJ: Proboszcz radzyńskiej parafii ofiarą fałszywego „policjanta”
Mężczyzna po tym zaczął wykonywać polecenia rzekomego pracownika banku. Wypłacił wszystkie pieniądze i wpłacił we wpłatomacie, podając specjalne kody. Oszust zapewnił go, że zresetuje system i oczyści jego konto z wirusów. Po godzinie cała kwota miała wrócić na konto. Gdy do rozmowy włączył się drugi mężczyzna z zagranicznym akcentem, namawiając go do wzięcia kredytu, 35-latek zrozumiał, że padł ofiarą oszustów.
Teraz sprawę wyjaśniają policjanci. Funkcjonariusze po raz kolejny ostrzegają przed spoofingiem telefonicznym. To coraz popularniejsze oszustwo polegające na podszywaniu się dzwoniącego pod inne numery – konsultantów banków, przedstawicieli urzędów czy nawet policjantów.
PaSe / opr. AKos
Fot. KPP Biłgoraj