Lublin. Paszport to dokument, który potwierdza twoją tożsamość i polskie obywatelstwo. Z paszportem możesz podróżować za granicę, również do krajów, które nie należą do Unii Europejskiej.
Wniosek o paszport można złożyć osobiście w Lublinie. Biuro paszportowe mieści się w Lubelskim Urzędzie Wojewódzkim przy ul. Lubomelskiej 1-3.
Paszport Lublin: Gdzie złożyć wniosek i odebrać dokument?
Nowy adres Oddziału ds. paszportów Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego w Lublinie to od maja 2020 roku ul. Lubomelska 1-3. Biuro paszportowe ma swoją nową siedzibę na pierwszym piętrze Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego.
Wniosek o paszport Lublin [WZÓR]
Lubelski Urząd Wojewódzki udostępnia na swoje stronie internetowej wzór wniosku o wydanie paszportu, ale wydrukowany z sieci wniosek nie będzie przyjmowany.
Przed wizytą w urzędzie warto sprawdzić, jakie informacje należy podać, ubiegając się o paszport. Przyjmowane są wyłącznie wnioski wypełnione bezpośrednio w biurze paszportowym.
Jakie dane zawiera dokument
nazwisko,
imię lub imiona,
datę i miejsce urodzenia,
obywatelstwo,
płeć,
wizerunek twarzy,
podpis (z wyjątkiem dzieci do 13 lat oraz osób, które ze względu na niepełnosprawność nie mogą samodzielnie się podpisać),
numer PESEL,
datę wydania i datę końca ważności paszportu,
serię i numer dokumentu,
informację, kto wydał paszport.
CZYTAJ TEŻ: Ponad 200 paszportowych wniosków dziennie – długie kolejki w Lubelskim Urzędzie Wojewódzkim
Od 29 czerwca 2009 roku w paszportach umieszcza się również dwie dane, które może odczytać komputer (dane biometryczne):
wizerunek twarzy,
odciski palców – z wyjątkiem paszportów dla dzieci do 12 lat oraz osób, od których nie można pobrać odcisków.
Złożenie wniosku w Lublinie: Osoba korzystająca z pełni praw musi złożyć wniosek osobiście. Nie dotyczy to min. małoletnich czy ubezwłasnowolnionych. Składając wniosek należy posiadać dowód osobisty oraz ewentualnie dokument potwierdzający możliwość skorzystania ze zniżki. Jeśli doszło do zmiany nazwiska również należy okazać stosowny akt. Przy wymianie dokumentu warto mieć także paszport, który utracił ważność.
Lubelski Urząd Wojewódzki udostępnił wzór dokumentu.
Zdjęcie do paszportu. Jakie powinno być?
Niezbędne do złożenia wniosku paszportowego jet zdjęcie. Musi spełniać kryteria określone rozporządzeniem oraz być wykonane nie wcześniej niż 6 miesięcy przed złożeniem wniosku. Fotografia musi mieć również odpowiedni format.
LUW informuje, że powinna być to kolorowa fotografia osoby ubiegającej się o wydanie dokumentu paszportowego o wymiarach 35 x 45 mm, wykonana w ciągu ostatnich 6 miesięcy, na jednolitym jasnym tle, z równomiernym oświetleniem, mającą dobrą ostrość oraz odwzorowującą naturalny kolor skóry, obejmująca wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70–80% fotografii, pokazująca wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice, z widocznymi brwiami, przedstawiająca osobę w pozycji frontalnej, z zachowaniem symetrii w pionie, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrząca na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami. Urząd informuje, że fotografie niezgodne z rozporządzeniem nie będą przyjmowane.
Paszport Lublin. Ile kosztuje?
Za wystawienie dokumentu pobierana jest opłata
30 zł – dzieci do 13 lat,
70 zł – uczniowie od 13. roku życia i studenci,
140 zł – dorośli.
Urząd oferuje także zniżki m.in. dla rodziny wielodzietnej posiadającej ogólnopolską Kartę Dużej Rodziny.
Lublin: Oddział ds. paszportów [GODZINY OTWARCIA]
Oddział ds. paszportów znajduje się w budynku Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego w Lublinie przy ul. Lubomelskiej 1-3 (I piętro). To nowa siedziba działająca od maja 2020 roku.
Odbiór gotowych dokumentów jest możliwy po wcześniejszym umówieniu wizyty w kalendarzu urzędu lub bezpośrednio w oddziale po pobraniu biletu z biletomatu znajdującego się przy wejściu do oddziału.
Godziny pracy oddziału w Lublinie:
poniedziałek 10.00 – 17.00
wtorek 8.00 – 15.00
środa 8.30 – 15.00
czwartek 10.00 – 17.00
piątek 8.00 – 15.00
Fot. archiwum RL