Mieszkanka Białej Podlaskiej oszukana przez fałszywego pracownika banku

343 198771 2022 03 11 224349

11,5 tysiąca złotych straciła mieszkanka Białej Podlaskiej przekonana, że rozmawia z pracownikiem banku.

Kobieta odebrała połączenie z numeru zapisanego jako infolinia banku. Nieznajomy mężczyzna poinformował ją o uruchomieniu blokady konta. Podczas rozmowy podała numer karty, kod CCV i kody, które otrzymała. Dopiero po pewnym czasie szczegółowo przeczytała przychodzące wiadomości, wśród nich informację o zablokowaniu karty płatniczej. Gdy skontaktowała się ze swoim bankiem dowiedziała się o wypłatach z konta na łączną kwotę 11,5 tysiąca złotych.

Policjanci ostrzegają, że spoofing telefoniczny to coraz popularniejsze oszustwo polegające na podszywaniu się dzwoniącego pod inne numery. Przestępcy podszywają się pod konsultantów banków, przedstawicieli urzędów czy nawet policjantów.

PaSe/ opr. DySzcz

Fot. KWP Lublin

Exit mobile version