11,5 tysiąca złotych straciła mieszkanka Białej Podlaskiej przekonana, że rozmawia z pracownikiem banku.
Kobieta odebrała połączenie z numeru zapisanego jako infolinia banku. Nieznajomy mężczyzna poinformował ją o uruchomieniu blokady konta. Podczas rozmowy podała numer karty, kod CCV i kody, które otrzymała. Dopiero po pewnym czasie szczegółowo przeczytała przychodzące wiadomości, wśród nich informację o zablokowaniu karty płatniczej. Gdy skontaktowała się ze swoim bankiem dowiedziała się o wypłatach z konta na łączną kwotę 11,5 tysiąca złotych.
Policjanci ostrzegają, że spoofing telefoniczny to coraz popularniejsze oszustwo polegające na podszywaniu się dzwoniącego pod inne numery. Przestępcy podszywają się pod konsultantów banków, przedstawicieli urzędów czy nawet policjantów.
PaSe/ opr. DySzcz
Fot. KWP Lublin