Badania nowych konstrukcji lotniczych w PZL-Świdnik współtworzą przyszłość transportu powietrznego. Właściciel spółki, Leonardo Helicopters dostarczy wieloletniemu europejskiemu użytkownikowi śmigłowców tej firmy cztery maszyny AW 609.
Nie jest to jednak zwykły śmigłowiec, a zmiennowirnikowiec. Tym mianem określa się płatowiec, który łączy osiągi maszyny turbośmigłowej pod względem prędkości, zasięgu i pułapu z wszechstronnością helikoptera, jaką dają pionowy start i lądowanie oraz zawis w każdych warunkach pogodowych. Zdaniem Leonardo Helicopters to kamień milowy w wykorzystaniu przestrzeni powietrznej.
Komercjalizacja projektu AW 609 nie byłaby możliwa bez wcześniejszych prób stanowiskowych, które w ramach koncernu, na swych urządzeniach wykonały laboratoria PZL-Świdnik.
Jak przekazał Radiu Lublin prezes świdnickiej fabryki, Jacek Libucha, dzięki inwestycjom spółki-matki, PZL-Świdnik jest dziś w światowej awangardzie projektowania, rozwoju, produkcji i serwisowania wiropłatów.
JB / opr. AKos
Fot. materiały prasowe / nadesłane