Oszuści wracają do starych metod oszustw. W ostatnich dniach mieszkańcy regionu znów dostali SMS-y od oszustów podszywających się pod PGE. Zazwyczaj wiadomości dotyczą konieczności uregulowania niedopłaty do rachunku za prąd i grożą jego odcięciem.
– Ostatnio dostajemy więcej informacji o próbach takich oszustw – mówi rzecznik prasowy PGE Dystrybucja w Lublinie Karol Łukasik. – Problem fałszywych SMS-ów bądź faktur jest bardzo duży. Zauważamy jego zdecydowany wzrost. Głównie są to SMS-y wysyłane do szerokiego grona osób. Nie zawsze są to odbiorcy PGE. One są rozsyłane po całej Polsce i nie mają nic wspólnego generalnie z bazą klientów PGE. Jeżeli chodzi o same SMS-y wysyłane przez naszą spółkę, to są one wysyłane do naszych odbiorców, natomiast nigdy nie ma w nich linków odsyłających do strony sugerującej zapłatę – dodaje Karol Łukasik.
CZYTAJ: Fałszywe SMS-y i maile. PGE ostrzega przed oszustami
Metodą oszustwa „na PGE” oszukana została między innymi 51-latka z Lublina. Kobieta, klikając w link podany przez oszustów, straciła blisko 20 tysięcy złotych.
MaK / opr. PrzeG
Fot. pixabay.com