Słuchacze sygnalizują nam, że kupując w ostatnich kilku latach sprzęt RTV/AGD są zachęcani – mniej lub bardziej agresywnie – do zakupienia dodatkowego ubezpieczenia sprzętu. Pytanie, czy warto im ulegać?
Sprzedawcy kuszą wizją naprawy, a nawet wymiany sprzętu na nowy w każdej sytuacji – zalany kawą laptop przestał działać? Żaden problem – dzięki ubezpieczeniu bez problemu wymienimy komputer na nowy. Matryca telewizora została mechanicznie uszkodzona? Wykupując polisę mamy pewność, że zostanie naprawiona.
W praktyce często okazuje się, że zapisy umowne nie zawsze stanowią potwierdzenie obietnic, jakie słyszymy w sklepie. Oczywiście, nie zawsze ubezpieczenie okazuje się być niekorzystne; w niektórych sytuacjach jego wykupienie jest pomocne – dlatego w programie podejmiemy ten temat.
Naszym ekspertem będzie Miejski Rzecznik Konsumentów – Lidia Baran-Ćwirta.
Do usłyszenia po 12.00 mówi Magdalena Lipiec-Jaremek.
Fot. RL / pixabay.com