Od czerwca startuje kolejny Sezon Lublin – program, który promuje różne formy spędzania wolnego czasu oraz atrakcje w Lublinie. Tym razem program zmienia formułę. Jego uczestnicy są nagradzani punktami w postaci naklejek za skorzystanie z różnych, płatnych wydarzeń oraz usług na terenie Lublina.
– Mamy 53 partnerów, u których można odebrać specjalne karnety – mówi Marcin Kęćko, dyrektor Biura Rozwoju Turystyki Urzędu Miasta Lublin. – Karnet składa się z 36 pul i podzielony jest na 6 kategorii. Teraz każdy partner, który został przypisany do danej kategorii, będzie w posiadaniu naklejek, inaczej punktów. Jak to działa? Za każde 10 punktów zdobytych u naszych partnerów uczestnik, który zgłosi się do Punktu Informacji Turystycznej, otrzyma kubek z unikalnym grawerem, który został przygotowany na tę okazję. Do tego podpisany własnoręcznie przez prezydenta Lublina tytuł Przyjaciela Lublina. Za 30 punktów, a to już wymaga trochę wysiłku, będziemy rozdawać unikalny powerbank, również z grawerem przygotowanym specjalnie na tę okazje oraz tytuł Znawcy Lublina. Bo trzeba zajrzeć w wiele miejsc.
– Bardzo cieszę się, że powstało coś takiego jak program lojalnościowy, jeśli chodzi o nasze miasto – mówi Anna Nieoczym, zastępca dyrektora biura Lokalnej Organizacji Turystycznej Metropolia Lublin. – To, że uczestnicy będą mogli uzyskać tytuł Znawcy Lublina czy Przyjaciela Lublina, jest dla nas bardzo mocno znaczące, bo do tej pory, mimo wszystko, wśród turystów Lublin jest traktowany jako miasto nieodkryte, do którego przyjeżdżają i są zszokowani, że tak wiele pięknych rzeczy mogą tutaj spotkać i tak niesamowicie fascynujących ludzi mogą poznać. Ten program lojalnościowy tylko i wyłącznie pokieruje nam turystów, w którą stronę mogą pójść, z jakich atrakcji mogą skorzystać.
– Łącznie są to 64 możliwości zbierania punktów w tych 6 kategoriach. Kategoria „atleta” jest związana z aktywnością, zaś w kategorii spacerowicz mamy na przykład spacery z przewodnikiem, przejazd meleksem. W „smakoszu” mamy kilka restauracji, kolejnymi kategoriami są „przybysz”, „kustosz” oraz „kolekcjoner” – wymienia Marcin Kęćko.
– My tę promocję chcemy kierować na zewnątrz, tzn. promować nasze miasto w Polsce i Europie, abyśmy mieli tutaj coraz więcej turystów przyjezdnych – mówi Mariusz Banach, zastępca prezydenta ds. oświaty i wychowania. – Ale chcemy również promować turystykę wewnątrz. Zakładamy, że w ten sposób będzie się tworzyło to, co jest z punktu widzenia samorządu wartością kluczową, tzn. świadomość lokalnej tożsamości, budowanie lokalnej więzi. To się dzieje w oparciu o świadomość wspólnej, ważnej historii. Również świadomość tego, że to dziedzictwo, którym się posługujemy, także jest naszą wartością i ono jest tą wartością ciągle, wydaje się niedocenianą.
– Jak to się przekłada na liczby? My przygotowaliśmy 400 nagród za 10 punktów i 250 powerbanków, co daje nam łącznie przynajmniej 11,5 tys. sprzedanych różnych produktów lub usług w turystyce. Mówię przynajmniej, bo wyobrażamy sobie taką sytuacje, że nie wszyscy z tym karnetem nazbierają wystarczającą liczbę punktów. Przede wszystkim ten format ma za zadanie promowanie jak najszerszej oferty tego, co Lublin oferuje mieszkańcom czy turystom. Akcją wspieramy też podmioty, budujemy swojego rodzaju stronę popytową dla nich. Jesteśmy w stanie w pewien sposób weryfikować zainteresowanie. Dzięki temu, że będziemy wiedzieli, ile naklejek dostał każdy z partnerów na koniec akcji, będziemy w stanie wstępnie zweryfikować zainteresowanie, czyli ile tych naklejek zostało wydanych uczestnikom akcji. To też da nam pewien podgląd na to, które miejsca są bardziej popularne, a które mniej. Na pewno jest to też dla nas taki czynnik statystyczny, którego brakowało – dodaje Marcin Kęćko.
Program Sezon Lublin potrwa od 1 czerwca do 31 października bądź do wyczerpania gadżetów. Szczegóły na stronie internetowej miastoinspiracji.lublin.eu.
LilKa / opr. AKos
Fot. Iwona Burdzanowska