Katarzyna Borkowska i David Zuazola to laureaci tegorocznej, 6. edycji Festiwalu Scenografii i Kostiumów „Scena w budowie”.
ZOBACZ ZDJĘCIA: VI Festiwal Scenografii i Kostiumów „Scena w Budowie”
Grand Prix Festiwalu za spektakl „Robot” otrzymał David Zuazola. Dwie nagrody „Złota kieszeń” za najlepszą scenografię i za najlepsze kostiumy otrzymała Katarzyna Borkowska z Teatru im J. Słowackiego w Krakowie. Uhonorowano ją za przedstawienia „Tysiąc nocy i jedna. Szeherezada 1979” i „Pokora”.
ZOBACZ ZDJĘCIA: VI Festiwal Scenografii i Kostiumów „Scena w Budowie” – Gala Finałowa
– Jest to niezwykle miłe dostawać nagrody – powiedziała w nagranym przesłaniu Katarzyna Borkowska. – Teatr jest pracą zespołową. Nie czuję, że jest to nagroda dla mnie, ale dla wszystkich osób, które brały udział w tych dwóch spektaklach. Przekazuję ją na ręce wszystkich twórców.
CZYTAJ: Lublin: Festiwal Scenografii i Kostiumów „Scena w Budowie” od 5 maja
Przyznając Grand Prix dla Davida Zuazoli, jury doceniło unikalną i spójną wizję plastyczną prezentowanego spektaklu, w szczególności zwracając uwagę na budowany detalem wyraz emocjonalny dzieła.
„Złotą Kieszeń” za najlepszą scenografię do spektakli: „Tysiąc nocy i jedna. Szeherezada 1979” i „Pokora” dla Katarzyny Borkowskiej jury uzasadniło niezwykle sugestywnym połączeniem formy wizualnej, kreującej wieloznaczne i metaforyczne przestrzenie, z warstwą dramaturgiczną spektakli.
Natomiast nagroda „Złota Kieszeń” za przygotowanie najlepszych kostiumów do spektaklu „Tysiąc nocy i jedna. Szeherezada 1979” dla Katarzyny Borkowskiej została przyznana za prostotę i szlachetność kostiumów, łączących wielorakie tradycje kulturowe z uniwersalnym przesłaniem przedstawienia.
W konkursie dla najlepszych polskich spektakli minionego sezonu artystycznego do finału zakwalifikowało się 8 przedstawień z całego kraju. Dyrektorem artystycznym festiwalu był prof. Leszek Mądzik.
Nagrody „Złota Kieszeń” ufundowane są przez Centrum Spotkania Kultur w Lublinie, gdzie odbyła się uroczysta Gala ich wręczenia.
PaSe / opr. ToMa
Fot. Iwona Burdzanowska