PGE ostrzega przed cyberprzestępcami. Ich ataki polegają na wysyłaniu fałszywych SMS-ów oraz e-maili z informacją o wszczęciu postępowania egzekucyjnego, braku uregulowania należności czy niedopłatach do faktur.
CZYTAJ: Oszust podawał się za funkcjonariusza CBŚP. Seniorka straciła 20 tys. zł
PGE apeluje o nieklikanie w podejrzane linki, a w przypadku wątpliwości przypomina o możliwości kontaktu z Biurem Obsługi Klienta lub za pośrednictwem kanałów zdalnych.
CZYTAJ: Powiat tomaszowski: 29-latka ofiarą oszustwa „na pracownika banku”
Spółka przypomina również, że w korespondencji dotyczącej zaległych płatnościach oraz zamiarze wstrzymania dostaw energii elektrycznej zawsze podany jest nr Klienta, nr faktury lub dokumentu wraz z terminem płatności i kwotą do zapłaty. Nie ma tam linku kierującego bezpośredniego do systemów płatności internetowych.
RyK / opr. WM
Fot. pixabay.com