Neony, meble czy prezentacje wideo – to między innymi efekty lubelskiej inicjatywy MATCH. Miasto realizuje projekt od 2020 roku. Jego założeniem jest łączenie kreatywnych studentów kierunków artystycznych, poszukujących doświadczenia zawodowego, z przedsiębiorcami szukającymi nowatorskich rozwiązań.
CZYTAJ: Lublin: tańce ludowe, koncerty i kiermasz. Trwają Międzynarodowe Spotkania Folklorystyczne
W tym roku, studenci Wydziału Artystycznego Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej oraz Wydziału Planowania Wnętrz Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Administracji podjęli współpracę z Centrum Handlowym Lublin – Gala, IKEA Lublin oraz SKENDE Shopping.
Efektem wspólnych działań są m.in. cztery neony, które można obejrzeć przed budynkami Wydziału Artystycznego UMCS, III Liceum Ogólnokształcącego im. Unii Lubelskiej, Chatką Żaka i Centrum Spotkania Kultur.
CZYTAJ: Alicja Zawadzka z Gródka wśród laureatów konkursu „Sołtys Roku 2021”
Studenci kierunku Projektowanie wnętrz WSPiA przygotowali z kolei wystawę mebli zdobionych regionalnymi motywami ludowymi. Można je oglądać w przestrzeni IKEA/SKENDE do końca lipca.
W ramach programu MATCH powstały też grafiki do aplikacji promującej ekologiczne rozwiązania w zakresie segregacji śmieci, projekt identyfikacji graficznej „Strefa psa” i prezentacje video wybranych produktów firm współpracujących. Więcej na stronie: gospodarczy.lublin.eu/match/
LeW / opr. AKos
Fot. nadesłane