Policja apeluje o ostrożność. Kolejna ofiara fałszywego pracownika banku

68 203044 mo2 2022 06 14 123522 750x375 2022 07 27 113210

Chciał ochronić swoje konto, a stracił prawie 20 tys. zł. 37-latek myślał, że rozmawia z pracownikiem banku.

CZYTAJ: Stracił 42 tys. zł. 32-latek ofiarą fałszywego pracownika banku

Mieszkaniec województwa dolnośląskiego powiadomił włodawskich policjantów, że ktoś włamał się na jego konto. Do mężczyzny zadzwonił nieznajomy podający się za pracownika banku, w którym 37-latek ma konto. Oszust poinformował, że na rachunek mężczyzny ktoś próbował się włamać i wykonać przelew blikiem bez autoryzacji. Rzekomy pracownik banku powiedział także poszkodowanemu, że ktoś musiał włamać się do jego telefonu i zainstalować aplikację do kradzieży konta. W celu potwierdzenia tego faktu polecił zainstalowanie innej aplikacji. 37-latek uczynił to, po czym z jego konta zniknęły oszczędności.

CZYTAJ: Zamiast inwestycji w akcje oszustwo na kilkadziesiąt tysięcy złotych

Policjanci apelują o ostrożność. Nie wolno nikomu podawać danych do swoich kont, haseł, kodów, loginów czy też numerów PIN, ani instalować żadnych aplikacji proponowanych nam w rozmowach telefonicznych lub przesłanych linkach.

RyK / opr. WeT

Fot. KWP Lublin

Exit mobile version