Od czwartku 28 lipca za pośrednictwem specjalnej infolinii lub maila będzie można zgłosić problemy i nieprawidłowości dotyczące realizacji przez banki wniosków o wakacje kredytowe – poinformował Rzecznik Finansowy. Będzie też można skorzystać z porady eksperta – dodał.
CZYTAJ: Od piątku banki gotowe do przyjmowania wniosków o wakacje kredytowe
„Od 28 lipca Klienci zgłaszający do Rzecznika Finansowego problemy i nieprawidłowości wynikające z realizacji przez banki wniosków o wakacje kredytowe, będą mieli możliwość skorzystania z dedykowanego numeru telefonu oraz adresu e-mail” – poinformowało biuro prasowe Rzecznika Finansowego. Numer infolinii to 22 333 73 35.
Dodano, że dyżury na infolinii będą pełnić eksperci, do których można będzie zwrócić się z pytaniem lub zgłosić problem.
Od 28 lipca do 4 sierpnia w godzinach od 9.00 do 14.00 dyżur pełnić mają eksperci z zakresu problematyki wakacji kredytowych. Po 4 sierpnia infolinia będzie natomiast działać od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 12.00. Zainteresowani poradą będą mogli uzyskać wsparcie od eksperta również drogą mailową, pisząc pod adres wakacjekredytowe@rf.gov.pl
Ustawa o finansowaniu społecznościowym dla przedsięwzięć gospodarczych i pomocy kredytobiorcom, wprowadzająca wakacje kredytowe, wchodzi w życie w piątek 29 lipca. Chodzi o możliwość zawieszenia spłaty raty kredytu hipotecznego w złotych łącznie na 8 miesięcy w tym i przyszłym roku. Mogą to być dwie raty w okresie 1 sierpnia – 30 września br.; 2 raty w okresie 1 października – 31 grudnia br. oraz 4 raty w 2023 roku – po jednej racie w każdym z kwartałów.
CZYTAJ: Prof. Marian Żukowski o wakacjach kredytowych: Ta sytuacja może być ryzykowna dla niektórych banków
Zgodnie z ustawą, od piątku będzie można złożyć wniosek o zawieszenie spłaty kredytu w formie papierowej albo elektronicznej, w tym za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej.
RL/ PAP/ opr. DySzcz
Fot. pixabay.com