Sejm wybrał członków Rady Mediów Narodowych na kolejną kadencję. Poparcie posłów uzyskali kandydaci zgłoszeni przez klub Prawa i Sprawiedliwości. Są to: Krzysztof Czabański, Joanna Lichocka i Piotr Babinetz.
Krzysztof Czabański powiedział Informacyjnej Agencji Radiowej, że Rada Mediów Narodowych będzie przede wszystkim dbała o dalszy rozwój mediów publicznych. Przypomniał, że w ostatnich latach otrzymały one duże dofinansowanie. Krzysztof Czabański zapewnił, że kolejne pieniądze będą kierowane na rozwój tych mediów. Stwierdził, że to najważniejsza kwestia, bo jak zaznaczył „od fundamentu finansowego zależy co można zrobić”. Dodał, że Rada Mediów Narodowych będzie dbała o to, żeby te pieniądze były wydawane racjonalnie, z korzyścią dla słuchaczy, widzów i czytelników.
Joanna Lichocka zaznaczyła, że zależy jej na tym, aby były one stablizatorem pluralizmu: – Nie ma jeszcze – moim zdaniem – równowagi na rynku medialnym w Polsce, nie ma pełnego pluralizmu, jest cały czas wielka przewaga mediów niemieckich i postkomunistycznych. Ta debata zaczyna być już jednak bardziej zrównoważona i ludzie o wrażliwości innej, solidarnościowej mają znacznie większą ofertę, z czego bardzo się cieszę – powiedziała.
Piotr Babinetz wskazał, że dla Rady Mediów Narodowych jest i będzie ważne rozszerzanie oglądalności przez media publiczne, a także to, aby ich oferta była atrakcyjna dla większości Polaków. Dodał, że istotne będzie także rozszerzenie działań w obszarze Europy Środkowo-Wschodniej, w tym Grupy Wyszehradzkiej.
Rada Mediów Narodowych jest organem kolegialnym, powołującym i odwołującym zarządy i rady nadzorcze Telewizji Polskiej, Polskiego Radia oraz Polskiej Agencji Prasowej. Pełni także funkcję doradczą w zarządzaniu mediami publicznymi.
Kadencja członka Rady Mediów Narodowych trwa 6 lat. Trzech z nich wybiera Sejm, natomiast dwóch powołuje prezydent spośród kandydatów wskazanych przez największe kluby opozycyjne.
RL / IAR / opr. ToMa
Na zdj. Piotr Babinetz i Joanna Lichocka, fot. PAP/Mateusz Marek