Sprzedaż książki zakończyła się stratą 10 tysięcy złotych. Nastolatka chciała sprzedać książkę na portalu aukcyjnym. Z dziewczyną skontaktował się „kupujący”, który przesłał jej link do rzekomego potwierdzenia transakcji i odbioru płatności.
CZYTAJ: Policja apeluje o ostrożność. Kolejna ofiara fałszywego pracownika banku
Nastolatka po kliknięciu linku została przekierowana na spreparowaną stronę bankowości elektronicznej. Następnie razem z 44-letnią matką wpisała login i hasło do konta bankowego. Chwilę później nastolatka odebrała telefon — skontaktował się z nią „automatyczny konsultant bankowy”, który podał jej dwa kody autoryzacyjne. Dziewczyna wpisała je w określone miejsce na stronie.
Następnego dnia okazało się, że z konta bankowego jej matki zostało wykonanych kilka wypłat w bankomacie na terenie kraju na łączną kwotę 10 tysięcy złotych. 44-latka o oszustwie powiadomiła bank i policję.
MaK / opr. KB
Fot. pixabay.com