Polska Grupa Górnicza S.A. uruchamia sieć kwalifikowanych dostawców węgla. Dowiozą oni i wydadzą klientom surowiec kupiony bezpośrednio w e-sklepie PGG.
CZYTAJ: Minister Moskwa: tej zimy Polska musi importować węgiel
Wybór dostawców był otwarty, a głównym kryterium była cena usługi, musieli mieć także odpowiednio przygotowany skład. Pierwsi dostawcy pojawią się w sklepie internetowym PGG w najbliższy wtorek (30.08).
Dostawcy będą dostarczać węgiel do składu zlokalizowanego w rejonie miejsca zamieszkania klientów, a cała transakcja będzie realizowana za pomocą sklepu internetowego PGG.
CZYTAJ: „Węgiel tu się szybko nie skończy”. Z mikrofonem i aparatem kilometr pod ziemią w Bogdance [ZDJĘCIA]
– PGG S.A., uruchamiając sieć własnych dostawców, wprowadza jednolity standard obsługi logistycznej w możliwie najniższych cenach transportu dla klienta finalnego – poinformowała spółka.
Sieć składów będzie rozlokowana na terenie całego kraju, co ma ułatwić klientom odbiór zamówionego węgla bez konieczności samodzielnego organizowania transportu.
W ostatnich tygodniach PGG poprawiała funkcjonalności swojego e-sklepu dla odbiorców indywidualnych, podniosła jednak też cenę i obniżyła limit jednorazowego zakupu w swoim sklepie.
Informację o obniżeniu limitu jednorazowego zakupu węgla z 5 ton do 3 ton PGG opublikowała w poniedziałek. Wyjaśniła ten krok chęcią zwiększenia dostępności surowca dla odbiorców indywidualnych i umożliwienia kupna węgla większej liczbie klientów.
W ubiegłym tygodniu PGG podwyższyła – średnio o ok. 20 proc. – i ujednoliciła ceny węgla dla odbiorców indywidualnych, kierując następnie do sprzedaży ponad 120 tys. ton węgla dla gospodarstw domowych. Była to dotąd rekordowa w skali tygodni ilość transakcji oraz węgla skierowanego do sprzedaży tym kanałem dystrybucji.
W połowie ubiegłego tygodnia spółka poprawiła funkcjonalność swojego sklepu internetowego dla odbiorców indywidualnych: dodanie produktu do koszyka gwarantuje odtąd jego zakup.
Zgodnie z informacjami PGG od początku roku do końca ub. tygodnia w e-sklepie PGG zaopatrzyło się w opał w ponad 190 tys. klientów. Za pośrednictwem e-sklepu do gospodarstw domowych trafiło w tym czasie prawie 800 tys. ton węgla w cenie producenta.
IAR/ PAP / RL/ opr. KB
Fot. pixabay.com