Pozycjonowanie w wyszukiwaniu organicznym Google może zapewnić bardzo dużą przewagę każdemu sklepowi internetowemu czy innemu biznesowi. Wynika to z docierania do większej liczby klientów bez ponoszenia kosztów przy reklamie płatnej. Aspekty SEO przekładające się na wyższą pozycję strony wpływają także na doświadczenie użytkowników z korzystania z witryny internetowej.
Zalety wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania
Pozycjonowanie stron i SEO to działania, które mają na celu zwiększenia pozycji stron internetowych w organicznych wynikach wyszukiwania Google i innych wyszukiwarek. Jest to o tyle ważne dla przedsiębiorców, ponieważ internauci zwykle biorą pod uwagę głównie pierwsze odnośniki z listy. W związku z tym, dobra pozycja jest kluczowym aspektem w pozyskiwaniu nowego klienta.
Odpowiednie zoptymalizowanie stron internetowych pod kątem SEO wymaga podjęcia szeregu działań. W konsekwencji witryna nie tylko ma szansę uzyskać wyższą pozycję, ale także docelowo może stać się wygodniejsza w obsłudze dla użytkowników. Jest to spowodowane tym, że algorytmy Google biorą pod uwagę chociażby takie aspekty witryn, jak szybkość ładowania, bezpieczeństwo, czy responsywność.
Należy zaznaczyć, że uzyskanie obecności w organicznej sekcji Google nie wiąże się z żadnymi opłatami dla samej wyszukiwarki. Samo zwiększenie pozycji wiąże się jednak z działaniami, które często będą pociągały za sobą dodatkowe koszty. Jest to natomiast długoterminowa inwestycja, gdzie celem jest zwiększanie widoczności firmy w wynikach wyszukiwania.
Praktyczne porady
Wiele czynników wpływa na proces pozycjonowania witryny. Często się mówi o odpowiednim contencie, ale nie można zapominać o aspektach technicznych witryny. Przedsiębiorcy często o tym zapominają lub nie są w stanie wykonać tego typu działań samodzielnie.
- Jednym z najważniejszych kroków do odpowiedniego przygotowania strony jest jej responsywność. Oznacza to, że powinna być przyjazna dla urządzeń mobilnych. Na dzień dzisiejszy większość zakupów dokonuje się za pomocą smartfonów i tabletów, dlatego sklepy internetowe muszą być pod nie dostosowane.
- Cała witryna powinna się ładować szybko. W tym przypadku istotne jest też nie bombardowanie użytkowników reklamami. Są one nieprzyjemne i spowalniają działanie witryny.
- Istotne jest także bezpieczeństwo całej strony internetowej, ponieważ decyduje to o tym, czy klient zaufanemu danemu sklepu.
- Poza sferą techniczną, szczególną rolę odgrywa content prezentowany na witrynie. Musi on budować autorytet, być ekspercki i unikalny. Dzięki temu nie tylko zapracuje na zaufanie klienta, ale także będzie lepiej oceniony przez wyszukiwarkę.
Krótkoterminowa alternatywa
Dobrze zoptymalizowana strona internetowa i odpowiednie działania związane z pozycjonowaniem z pewnością zapewni biznesowi przewagę nad konkurencją. Nie warto się więc dać wyprzedzić. Płatną alternatywę stanowi kampania reklamowa Google Ads. Jest to system płatnych reklam działających na zasadzie pay for click. W dłuższej perspektywie, inwestycja w pozycjonowanie organiczne z (np. z pomocą agencji SEO) opłaca się bardziej.
artykuł sponsorowany