W sierpniu do mieszkańców Lublina zapukają geodeci – rozpoczyna się proces aktualizacji ewidencji gruntów i budynków. Prace geodezyjne wykonają upoważnieni i oznakowani pracownicy spółki GEORES z Rzeszowa.
– Zgodnie z obowiązującymi przepisami, w trakcie prowadzenia takich prac wykonawca pomiarów ma prawo wstępu na teren nieruchomości oraz do budynków. Dlatego bardzo prosimy mieszkańców o umożliwienie geodetom wykonania swojej pracy – mówi zastępca prezydenta Lublina Artur Szymczyk.
Geodeci zweryfikują w terenie sposób użytkowania nieruchomości. W przypadkach niezgodności, dokonają pomiarów oraz zaktualizują dokumentację.
Choć powierzchnia miasta to blisko 15 tysięcy hektarów, na których znajduje się blisko 70 tysięcy działek i 46 tysięcy budynków – selekcja obszarów do aktualizacji nastąpi na podstawie lotniczej mapy. Geodeci odwiedzą więc w terenie konkretne, wyselekcjonowane miejsca.
Rozpoczęcie prac w terenie planowane jest jeszcze w sierpniu. Geodeci pokażą mieszkańcom pisemną informację z Urzędu Miasta Lublin o posiadanych uprawnieniach do wstępu na grunt, zawierającą dane osobowe wraz z numerem dowodu osobistego. Można zweryfikować osoby wykonujące pomiary telefonicznie pod numerem 81 466 2100 w Wydziale Geodezji, w godzinach 7.30-15.30.
TSpi / opr. GRa
Fot. archiwum