Blisko 100 tysięcy złotych straciła 52-letnia mieszkanka Lublina. Kobieta dostała SMS-a informującego o niedopłacie za energię elektryczną. By zapobiec odłączeniu prądu musiała uregulować powstałą zaległość.
Wiadomość zawierała bezpośredni link do płatności. Po jego kliknięciu pokrzywdzona została przekierowana na fałszywą stronę, na której wybrała swój bank. Tam podała wszystkie dane sądząc, że loguje się do bankowości internetowej. W międzyczasie zatwierdziła instalację nowej aplikacji. Tym sposobem oszuści przechwycili jej dane, a z jej konta „zniknęły” oszczędności. Następnego dnia 52-latka dowiedziała się, że jej konto zostało zablokowane z powodu podejrzanych transakcji. Wtedy kobieta zorientowała się, że została oszukana i sprawę zgłosiła na policję. Teraz sprawców szukają funkcjonariusze.
CZYTAJ: Chciała sprzedać dziecięcy wózek, a straciła 1200 zł. Kolejne internetowe oszustwo
Policja ostrzega przed oszustami podszywającymi się pod dostawców energii. Jednocześnie funkcjonariusze przypominają, że w przypadku otrzymania takiej wiadomości należy skontaktować się z usługodawcą by sprawdzić, czy faktycznie mamy jakieś zadłużenie
RyK / opr. PrzeG
Fot. KWP Lublin / archiwum