„Chcę zrozumieć” to nowa kampania, która ma przekonywać do szczepienia przeciwko COVID-19 – powiedział w środę szef MZ Adam Niedzielski. Jej narracja będzie polegała na uszanowaniu tego, że jest to decyzja autonomiczna – dodał.
Minister zdrowia Adam Niedzielski powiedział w czasie konferencji prasowej w Warszawie, że resort chce uruchomić nową kampanię, która ma przekonać do zaszczepienia się przeciwko COVID-19.
Poinformował, że narracja resortu będzie polegała na przekonywaniu i uszanowaniu tego, że decyzja o szczepieniu jest decyzją autonomiczną. „Cały czas stawiamy na dobrowolność szczepień” – zapewnił.
Niedzielski sprecyzował, że kampania „Chcę zrozumieć” będzie polegała na przedstawieniu wszystkich dokumentów, dowodów, argumentów rzeczowych, które udało się zgromadzić w czasie szczepień. Jej centralnym punktem będzie strona internetowa www.gov.pl/chcezrozumiec. Szef MZ zapewnił, że będzie można tam znaleźć wszystkie informacje, które mają rozwiać wszelkie wątpliwości na temat zaszczepienia.
„Ta zmiana charakteru kampanii zachęcającej do szczepienia – można ją sprowadzić do tego, że do tej pory mówiliśmy: szczepmy się, a teraz będziemy mówili raczej w takiej konwencji: co potrzebujesz wiedzieć, jakie informacje potrzebujesz zgromadzić, żeby podjąć tę autonomiczną decyzję, (…) która budzi emocje” – powiedział Niedzielski.
Dodał, że kampania była poprzedzona badaniem z udziałem grup fokusowych, w których udział wzięły osoby wątpiące w szczepienia. W jego ramach resort chciał zrozumieć te wątpliwości.
Rzecznik resortu zdrowia Wojciech Andrusiewicz poinformował, że kampania w mediach wraz ze stroną internetową wystartują w przyszłym tygodniu.
RL / PAP / opr. WM
Fot. PAP/Rafał Guz